Boğaz Köprüsü ve Keban Barajı`nın fikir babası, 1950`li yıllarda dünyanın sayılı uçak üreticilerinden biri olan Türk işadamının öyküsü.
Fransız işgalcilerden gördüğü hakaret üzerine devlet görevinden istifa etti.
Özel Sektöre atıldı, ilk Türk sigara kağıdını üretti.
Müdafa-i Hukuk Cemiyeti`ne katıldı.
Kurtuluş savaşından sonra iş hayatında projeler üretmeye devam etti.
1950`li yıllarda ürettiği uçaklar uluslararası havacılık kurallarına göre A sınıfına alınmıştı.
Modern Türkiye`de gördüğümüz pek çok dev eserin fikir babası, örnek bir sanayici idi.
"Doğru ağaca balta vuran çok olur bu ülkede, Vatan sevdasını bilemez'ki herkes..."
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder